Német gyártmányú személygépjárművek vizsgálatához alkalmas teljesítménymérő-pad, számítógépes rendszerrel. A gépjárművek kerekein leadott teljesítmény mérése végezhető segítségével. Az üzemszerű használatnak megfelelő körülmények megteremtésével és a kifejlesztett mérési metódusnak köszönhetően a hajtásláncon keletkezett, a motorteljesítményhez képest akár 20%-os veszteség számolhatóvá válik. A gyártó által szabadalmaztatott egyedi eljárásnak köszönhetően nagyfokú pontosságot biztosít.
Segítségével a teljesítmény meghatározásán túl információt kaphatunk:
Az AHS a mai kor legmagasabb elvárásainak megfelelő elektromos vezérlésű örvényáramú technológiát használ minden DYNAMICS rendszerében, mely lehetővé teszi különböző vezetési ellenállások szimulálását.. A mind jobb és eredményesebb kiértékelés érdekében az analóg kijelzésű rendszereken kívül rendelhető számítógépes kivitelben is, melyhez elérhető a PICARO kiértékelő szoftver is.
A mérésekről:
A teljesítményvizsgálat megkezdése előtt számos környezeti tényezőt ki kell küszöbölni. Ez az egyetlen módja annak, hogy a mérések összehasonlíthatóak legyenek és megfeleljenek a DIN 70020 szabványnak. A PC-hez csatlakoztatva az AHS időjárás-érzékelő doboz a legegyszerűbb módja az éghajlati adatok - pl. A páratartalom, a légnyomás és a hőmérséklet – észlelésére, és a PICARO DYNAMIK szoftverbe betöltésének. Emellett jármű-specifikus adatokra van szükség, mint a gyújtásrendszer, a töltés, a sebességváltó és a motorrendszer. A percenkénti fordulatszámot (RPM) az OBD kimeneten keresztül olvashatjuk ki.
A következő lépésben elkezdődik a mérés, a gépjárművek kerekein leadott teljesítmény mérésével. Ez azonban nem a motor teljesítménye. Figyelembe kell venni a hajtómű és a tengely miatt, illetve a forgó részek súrlódása következtében fellépő veszteségeket. A gyakorlatban különböző eljárások vannak a veszteség teljesítményének érzékelésére. Sajnos sokan figyelmen kívül hagyják a környezeti tényezőket és problémákat.
Ezért az AHS az egyedülálló és szabadalmaztatott aktív teljesítmény veszteség mérést használja. Feltételezzük, hogy a fékpadon elszenvedett veszteségek egy adott sebességnél szinte állandóak, függetlenül attól, hogy a hajtott járművet a jármű motorja vagy egy külső motor hajtja-e. A keréken leadott teljesítmény különböző sebességeken történő mérése után a fékpadot egy elektromos motor hajtja meg. Ezáltal a veszteségeket észlelik az előre beállított sebességeknél. A PC rendszer ezeket az összegyűjtött adatot adja hozzá a keréken mért teljesítményekhez. Így a tényleges motor teljesítményt kapjuk eredményül.
Az AHS mérési elvét nagyfokú ismételhetőség és pontosság jellemzi. A veszteségi teljesítmény előre beállított sebességeken mérhető. A mérés pontosságát nem befolyásolja a tömeg tehetetlensége. Csak az erőmérő szenzorokon függ, mert a mérés állandó sebességgel zajlik. Ráadásul a fékpad hatása, amely a mérés során elnyeli az alkalmazott teljesítmény egy részét, megszűnik. A jármű vagy a fékpad lendkerék tömegei nincsenek befolyással a mérésre. Végül a nem hajtott tengelyek veszteségei problémamentesen észlelhetők.
PICARO DYNAMIK szoftver. Felhasználóbarát és innovatív
Különösen a teljesítményvizsgálathoz szükségesek a PC-vezérlésű gépek. A felhasználóbarát tesztelő szoftver gyorsan vezet jelentős eredményekhez. A PICARO DYNAMIK egy SQL adatbázison alapul, és a modern, jövő orientált számítógépes rendszer kényelmét kínálja. Különböző tárolási és szerkesztési lehetőségek tükrözik a magas felhasználóbarátságot.
Természetesen több vizsgálati fajta is integrálva van a rendszerbe. A keréken mért teljesítmény, a vizsgálati sebesség és a gyorsulás, valamint a kerék-, veszteség- és motorteljesítmény grafikus és digitális megjelenítése a fordulatszámon vagy sebességen, nyomatékgörbével. Ezenkívül elérhetőek szoftver modulok az üzemanyag-fogyasztás méréshez, a távolságméréshez és a tachográf-teszteléshez. Különböző tesztprogramok és stop-watch funkciók teljesítik a csomagot.
Javasoljuk erőteljes hűtőventillátor használatát minden méréshez. Az egyetlen módja annak, hogy elkerüljük a motor túlmelegedését, és hogy a teljesítményvizsgálat megfelelő legyen, elegendő levegőt kell biztosítanunk. Hűtés nélkül magas indukciós léghőmérséklet alakul ki, ami rossz mérési eredményekhez vezet! Az AHS 50.000 m³ / h-ig, magasságban állítható ventilátorokat, valamint speciális ventilátorokat, például turbóventilátort kínál az egyes helyzetekhez.
Igény szerint az AHS kínálatából elérhető összekerekes és DUO verzió is. A DUO verzió a korlátozott hellyel rendelkező műhelyek számára lehet optimális megoldás, mely mindkét irányban képes a mérések elvégzésére így az első és hátsó tengelyen hajtott járművek mérése is megoldható egyetlen mechanikával.