Az OBFCM kiolvasásra jelenleg két szoftveres megoldást kínálunk ügyfeleinknek, ezek közös kódon alapulnak, kinézetük és használatuk tökéletesen megegyezik. Az egyik egy önállóan értékesített "dobozos" szoftver, a másik ugyanennek a szoftvernek az AutoTeszt 3 rendszerbe integrált változata.
Az általunk gyártott/forgalmazott OBD-kiolvasó készülékek közül az alábbiak alkalmasak a fenti szoftverekkel támogatott OBFCM adatkiolvasásra:
A szoftverek használata végtelenül egyszerű:
1. Indítsuk el a PeTitan OBFCM programot az ikonjára kattintva, vagy
2. Indítsuk el az OBFCM modult az AutoTeszt 3 rendszerben az "OBFCM kiolvasás" gombra kattintva!
3. Csatlakoztassuk a kiolvasó készüléket a járműre, adjuk rá a gyújtást!
4. Nyomjuk meg a képernyőn a "KIOLVASÁS" gombot! (1. kép)
5. Várjunk, amíg a folyamatjelző látható (2. kép), közben a státuszjelző sorban követhető, hogy hol tart a kiolvasás folyamata.
6. Szükség esetén megszakítható a kiolvasás a "Mégsem" gomb megnyomásával.
7. Ha a kiolvasási folyamat lezárult, eltűnik a folyamatjelző és megtekinthetők az eredmények az ablak jobb oldalán található táblázatban. (3. kép)
8. Az eredmény minimális tartalma a két alapadat (összes futott km és összes felhasznált tüzelőanyag), ha ezek nincsenek meg, az eredmény nem menthető.
9. Ha az alvázszám nem volt kiolvasható, akkor ez szemrevételezéssel a járműről leolvasva a képernyőn pótlólagosan begépelhető. (4. kép)
10. Az eredmények menthetők a "Mentés" gomb megnyomásával.
11. Az eredmények elvethetők a "Mégsem" gomb megnyomásával.
12. Ha a kiolvasás eredménytelen volt, akkor a státuszjelző sor alatt pirossal kiemelve látható az eredménytelenség oka. (5. kép)
Az eddigi tapasztalatok alapján sajnos azt kell mondanunk, hogy a kiolvasás sikeressége közel sem 100%, a járművekből nem mindig olvasható ki minden adat, és a lehetséges hibák száma tart a végtelenhez. Többször tapasztaltuk, hogy az alapadatok kiolvashatók, de az alvázszám nem (pl. több Suzuki típus), szintén előfordul, hogy csak az alvázszám olvasható ki, de semmi más, olyat is láttunk, hogy a kiolvasott adatok szerkezete eltér egymástól, ill. a szokványos formától. Azt már nem is kell említeni, hogy eleve nem lehet minden járművel felépíteni a kommunikációt, de ez mindig probléma volt az OBD-s méréseknél.
Mivel a hatóság részéről semmilyen információt nem kaptunk arról, hogy milyen rendszerben akarják ezeket az adatokat gyűjteni, így jelenleg a kiolvasott adatok tárolása helyben történik, az önálló szoftver esetében adatfájlokban, az AutoTeszt 3 esetében a jármű munkalapján, mindkét esetben titkosított formában. Ha a későbbiekben lesz hova "beküldeni" ezeket az adatokat, akkor nemcsak a jövőbeni friss mérések, de a korábban eltárolt eredmények beküldésére is fel tudjuk készíteni a szoftvereket.
Mind az önálló szoftver, mind az AutoTeszt 3 automatikus frissítése megoldott, így a majdani új funkciók és javítások eljuttatása az ügyfelekhez rövid időn belül biztosított.
* régebbi típusok, melyekről a gyártó nem nyilatkozott, de a tesztek alapján alkalmasak OBFCM kiolvasásra